Cinta SMS (Ep. 1)

 
Jom Baca kisah Cinta SMS yang sungguh menarik dan penuh dengan pengajaran.Kisah ini saya kumpulkan dari blog bro AimanAzlan.com.Kalau tak silap beliau menulis sendiri kisah ini.Jom layan.


Ahmad: Assalamualaikum, mana Ummi?

Alia: Waalaikumussalam warahmatullah. Ummi dah pegi keje dah. Abang gi mana tadi?

Ahmad: Beli nasi lemak untuk breakfast. Nah, amik sebungkus.

Alia: Letak la kat atas meja dulu. Nanti Lia makan.

Alia (adik Ahmad) sedang sibuk dengan hensetnya.

Ahmad: Amboi, kuat bermesej nampak! Bunyi cam anai-anai. Ko tengah chit chat ngan menteri besar ke tu?

Alia: Takde ah. Tengah SMS ngan kawan Lia la.

Ahmad: Kawan ke boyfriend? Aku kenal la ko Lia. Lain gayanye kalau ko tengah SMS ngan kawan.

Ahmad menjenguk henset Alia dan ternampak mesej "romantik" adiknya.

Alia: Ala abang ni, nyibuk je! Biar la orang nak SMS ngan sesape pun.

Ahmad: Ye la, masalahnya bila nak topup mintak duit kat abang jugak. Kalau camni la duit abang menghilang, tobat tak nak bagi dah.

Alia: Rilek la bro! Lia pakai Celcom 8pax la. 0.5 sen je satu mesej. Tak sampai satu sen pun.

Ahmad: Hmm...dah lain ek skang.

Alia: Apa yang lainnya?

Ahmad: Harga dosa dah makin murah pulak.

Alia: ... 



No comments:

Write a Comment


Top